islanda
iasi
grecia1
australia
Coronavirus

Informații utile călătorii - Coronavirus

⚠️INFORMARE DIN DATA DE 27 MAI 2020

Dupa cum stiti deja, efortul comun al tarilor de a opri epidemia de SARS-CoV-2 continua, fiecare stat emitand reglementari specifice in ceea ce priveste circulatia persoanelor.

Totodata, după un program corelat cu masurile de securitate se implementeaza si planuri de deschidere a frontierelor nationale, venindu-se astfel in intampinarea nevoilor de calatorie.

In acest context, se preconizeaza un calendar al reluarii activitatilor turistice astfel:

de la 1 iunie deschiderea anumitor hoteluri, teraselor si spatiilor de recreere in aer liber, facilitand astfel turismul intern, mai ales cel legat de activitatile recreativ-sportive individuale sau de familie;

 de la 15 iunie deschiderea hotelurilor si restaurantelor pe plan intern si a frontierelor pentru calatorii inclusiv catre destinatiile turistice regionale (Bulgaria, Grecia, Turcia); se preconizeaza ca unele zboruri regulate sa-si reia operarea;

 de la 1 iulie reluarea pe scara larga a zborurilor internationale, incluzandu-le pe cele de vacanta (charter), concomitent cu deschiderea facilitatilor turistice dion tarile de destinatie.

Asteptam cererile dumneavoastra prin comenzi on line, telefonic sau prin e-mail, dar si in biroul nostru din Str. Costache Negri 43.

Voucherele de vacanta (a caror valabilitate a fost prelungita) sunt acceptate la noi in agentie, iar destinatiile turistice va asteapta!

Va salutam cu incredere si urari de Sanatate!

⚠️INFORMARE DIN DATA DE 02 APRILIE 2020

Zile liniștite tuturor și Sănătate Multă!

Pe fondul continuării restricțiilor generate de epidemia de COVID-19, aducem câteva precizări de actualitate cu referire la pachetele turistice din perioada imediat următoare și din sezonul estival. Precizăm că informațiile de mai jos sunt orientative și cu caracter general. Fiecare caz în parte trebuie tratat conform specificului său.
• Pentru destinațiile cu plecare imediată, suntem în discuții cu furnizorii de servicii și vă asigurăm că facem tot posibilul pentru a modifica perioada de călătorie sau pentru a diminua cât mai mult penalizările pentru avansurile deja plătite. Vom reveni cu precizări în următoarele zile, în funcție de fiecare program în parte și vă multumim anticipat pentru răbdarea dumneavoastră.

• Pachetele de vacanță estivale nu sunt afectate de restricțiile de călătorie cauzate de coronavirus și recomandăm evitarea cererilor de anulare. În acest moment, în destinațiile/perioadele unde zborurile nu sunt anulate, orice anulare implică penalizări conform contractului. Până acum cele mai multe pachete s-au rezervat având la bază reduceri semnificative de early booking. Pentru obținerea acestor reduceri, plățile s-au făcut anticipat către furnizorii de servicii turistice – hoteluri, companii aeriene, transportatori terestri. Un val de anulări îi va pune pe toți aceștia practic în imposibilitatea de a restitui imediat sumele. Mediul turistic însă realizează situația exceptională în care clienți, intermediari și prestatori ne aflăm, căutând soluții de adaptare a raporturilor contractuale și de ameliorare a condițiilor acestora. În acest context, scadențele tranșelor de plată ale lunii martie s-au prelungit, la marea majoritate a situațiilor, până la data de 30.04.2020.

• Pe baza experienței în curs legate de cum s-a acționat în cazul pachetelor de turism din primăvara aceasta, în cazul în care vor fi prelungite restricțiile de călătorie și pe perioada pachetelor estivale, ne așteptăm la urmatoarele posibilități (unii dintre touroperatorii parteneri au venit deja cu precizări în acest sens, de la alții se așteaptă în continuare detalii):

• Reprogramarea vacanței. Aceasta se va face în baza plăților deja efectuate, de comun acord cu clienții și în funcție de disponibilul hotelurilor și zborurilor.
• Emiterea unui voucher pe care turistii să îl folosească ulterior pentru a achiziționa unui nou serviciu. În funcție de politica fiecărui partener în parte, aceste vouchere pot avea o valabilitate care să includă inclusiv sezonul 2021.

* • Reprogramările sejururilor se vor putea face pe acelasi tip de serviciu (partener, hotel - în funcție de disponibilitate) și pentru aceiași titulari de contract.
* • Voucherul se poate aplica doar pentru destinațiile în care furnizorul/prestatorul partener acceptă ca sumele plătite în numele turistului să fie transformate în credit deschis pentru rezervări noi sau pentru reprogramări de pe alte destinații.
* • Aceste decizii se vor putea lua DOAR atunci cand vom 
ști cu certitudine că vor fi restricții de călătorie în perioada vacanței respective.
* • Opțiunile prezentate mai sus au un caracter general. În funcție de negocierile purtate pot exista situații în care una dintre acestea să nu fie disponibile. Aceste cazuri particulare vor fi prezentate punctual, în mod individual, fiecarei familii în parte.

Așadar facem apel la întelegerea dumneavoastră pentru a reuși să facem față acestei situații împreună, cu mult calm și în mod rațional. Timpul va rezolva multe necunoscute. Așteptarea poate aduce solutii pe care nu le imaginăm în acest moment.

Cu respect,
Echipa Dedal Tur

⚠️INFORMARE DIN DATA DE 20 MARTIE 2020

Datorită stării de urgență datorată pandemiei cu COVID 19,
agenția Dedal Tur se va muta în mediul online în perioada următoare.

Pentru urgențe, ne puteți contacta prin email sau telefon:

Biroul de Ticketing:

Doru – 0732 430464 / doru[a]dedaltur.com

Monica – 0732 430465 monica[a]dedaltur.com

Elena – 0744 574433 / eddiaconu[a]yahoo.com

Loredana – 0732 430463 / lori[a]dedaltur.com

Vasile – 0740 096516 / 0732 430462 / vasile[a]dedaltur.ro

Biroul de Turism:

Cristina – 0758 018340 / cristina[a]dedaltur.ro

Mădălina – 0743 263330 / madalina[a]dedaltur.ro

Alex – 0753 022930 / alex[a]dedaltur.com

 Să ne revedem cu bine!

⚠️INFORMARE DIN DATA DE 11 MARTIE 2020

În contextul noii situații create în jurul fenomenului Coronavirus și multiplelor îngrijorări și intrebări venite din partea dumneavoastră, transmitem în rândurile de mai jos câteva informații utile.

Biletele de avion pentru călătoriile din perioada imediat următoare

Anulările, modificările, amânările de călătorie sunt supuse unor termene și condiții. Biletele de avion pot fi anulate  sau amânate doar în funcție de politica fiecărei companii (în general corelată cu deciziile autorităților). Pentru că nu este o politică comună a companiilor aeriene sau a aplicabilității pe regiuni/țări/zone, fiecare caz în parte se va trata în mod individual. În principiu, nu se primesc banii înapoi de la o companie aeriană care continuă să zboare spre o destinație, chiar dacă acolo s-au înregistrat cazuri de coronavirus (cel mult se primesc taxele de aeroport). În cazul în care compania aeriană își anulează zborurile pe destinația respectivă atunci, da, aceasta are datoria să returneze prețul biletului.

În cazul în care aveți situații de clarificat, rugăm pe fiecare să comunice cu noi pe cât posibil în scris.

Precizăm că situația pe fiecare destinație se poate schimba de la un moment la altul. Rugăm să urmăriți evenimentele în evoluția lor.

Informații suplimentare pe:

https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

Vacanțele din perioada de vară

Pachetele de vacanță estivale nu sunt afectate de restricțiile de călătorie cauzate de coronavirus. Mai e un timp rezonabil pană atunci și se presupune că fenomenul va fi depasit. Transele de plată, modificările sau anulările se fac conform condițiilor contractuale.

Rezervările hoteliere și alte servicii de turism contractate

Rezervările hoteliere sau alte servicii turistice (transferuri, bilete de tren, inchirieri de masini etc) sunt supuse unor conditii de anulare/modificare specifice. Chiar în condițiile în care evenimente de tip congres, conferință, cursuri, seminarii au fost anulate, această anulare nu devine automat motiv de rambursare a acestor servicii. Hotelurile, ceilalți parteneri turistici și sistemele de rezervări hoteliere aplică, în majoritatea cazurilor, condițiile specifice rezervărilor efectuate. Adică, dacă există o penalizare de anulare o aplică! Sau, dacă rezervarea a fost facută ca fiind nerambursabilă, aceasta rămane fară posibilitatea de a recupera banii (chiar dacă am solicitat derogare de la reguli motivand anularea anumitor evenimente sau limitări de călătorie către anumite zone).

Deciziile vor fi de multe ori dificil de luat, însă trebuie asumate de fiecare în parte în funcție de conditiile specifice. Informam și că timpii de procesare a cererilor și apoi de primire a răspunsurilor și ulterior a sumelor sunt mari. Vă vom ține de fiecare dată la curent cu evoluția fiecarui dosar cerere în parte.

Echipa Dedal Tur

⚠️INFORMARE DIN DATA DE 2 MARTIE 2020

Vă dorim o primăvară cu pace și armonie interioară, încredere și curaj, sănătate și bucurii!
Cu siguranță, există întrebari și preocupări în legătură cu călătoriile/vacanțele deja programate, în contextul Coronavirusului. Transmitem mai jos cateva informații care pot fi de ajutor tuturor pentru o mai bună administrare a deplasărilor viitoare.

Turistii/pasagerii recupereaza banii daca solicita anularea calatoriei sau vacantei?

Zborurile

  • • Toate biletele de avion emise respecta conditiile de emitere. Exceptiile sunt analizate de la caz la caz, in functie de destinatia finala/compania transportatoare.
  • • Companiile aeriene ramburseaza banii pasagerilor care aveau/au bilete de avion spre China, datorita anularii zborurilor catre aceasta destinatie, pe o perioada limitata de timp, in general pana la finalul lunii martie, in unele cazuri pana la finalul lunii aprilie.
    • • De exemplu, s-a anuntat ca zborurile KLM / AF spre Beijing, Shanghai, Chengdu, Hangzhou si Xiamen vor fi reluate dupa 28 Martie.
    • • Un alt exemplu, Qatar Airways, care a anuntat ca plateste inapoi banii pe biletele achizitionate pe zborurile spre China, dar si spre Coreea de Sud si Iran sau schimba gratuit datele de calatorie, pentru zboruri care urmau a fi efectuate pana in aprilie.
  • Companiile aeriene nu au anuntat ca vor rambursa sumele achitate catre agentii celor care renunta voluntar la calatoriile catre Italia. Situatia trebuie analizata cu fiecare caz in parte.
    • • Spre exemplu Blue Air ofera varianta de a modifica datele de calatorie in mod gratuit, o singura data, pentru toate zborurile programate in perioada 27 februarie – 15 martie 2020 (inclusiv) catre sau dinspre Bologna, Florenta, Milano sau Torino. Pasagerii vor achita numai diferenta de tarif pentru noua data de calatorie, acolo unde este cazul. Aceeasi situatie este si in cazul companiei Tarom, unde cei care vor sa isi schimbe data trebuie sa plateasca doar diferenta dintre cat a costat biletul la cumparare si cat va costa la noua data aleasa.
    • • In schimb, Wizzair reduce cu aproximativ 60% capacitatea de zbor spre Italia (orasele afectate mai sever) si anuleaza curse care ar fi trebuit sa aiba loc intre 11 martie si 2 aprilie. Cei care si-au facut deja rezervari sunt anuntati de schimbari si primesc alternative de zbor sau banii inapoi.

Hotelurile si pachetele turistice

Serviciile hoteliere/pachetele de vacanta pot fi anulate fara penalizari numai daca se afla in perioada de renuntare gratuita.

Atentie! Sejururile tip early booking sau serviciile turistice nerambursabile isi pastreaza conditiile stricte din contracte, exceptie fac acele vacante achizitionate catre China unde zborurile sunt anulate temporar (inclusiv in aceasta situatie sunt anumite proceduri de urmat, contactati compania/hotelul/agentia).

Asigurarile STORNO, frica de imbolnavire

Riscurile asigurate pentru asigurarile storno sunt foarte clar definite in pachetul si contractul de asigurare. Imbolnavirea grava a asiguratului sau a unui membru al familiei, deces in familie, situatii juridice exceptionale etc, notate clar ca facand parte din riscurile acoperite de asigurator, sunt cazuri in care se poate deschide dosarul de dauna. In aceste cazuri se poate solicita anularea calatoriei urmand ca asigurarile sa returneze sumele prevazute. Simpla frica de imbolnavire sau frica de a calatori nu reprezinta risc asigurat.

Asigurarile de calatorie

Recomandam tuturor turistilor sa incheie asigurare de calatorie, aceasta ne protejeaza de eventualele imbolnaviri survenite in strainatate.

Masuri luate in Romania in legatura cu Coronavirusul

Ce se intampla pe aeroporturi la intrarea in tara dinspre Italia, din zonele afectate?

Pasagerii care vin din zona de nord a Italiei ies pe un culoare speciale si completeaza un formular pe proprie raspundere, in care lasa inclusiv detalii si date de contact. Incepand din 24 februarie, li se masoara si temperatura cu termometre mobile. Contactele lasate de calatori permit autoritatilor o mai usoara comunicare cu aceste persoane care este posibil sa fi fost expuse la riscul de imbolbnavire.

Cine intra in carantina?

Carantina in locuri speciale a fost impusa doar pentru cei care declara ca vin din cele 11 localitati carantinate in Italia, din China continentala si de pe nava de Croaziera Dimond Princess

Nu trebuie facuta confuzie intre carantina obligatorie in locuri speciale pentru asta si izolarea voluntara la domiciliu. Sunt 2 lucruri total diferite. Uneori mai exista carantina obligatorie la domiciliu, atunci cand spatiile de carantina sunt pline sau cand este mai sigur asa pentru toata lumea.

Comunicatul INSP in acest sens este urmatorul:
– Persoanele care vin din China continentala – Provincia Hubei (inclusiv orasul Wuhan), orasele Wenzhou, Hangzhou, Ningbo, Taizhou din Provincia Zhejiang sau din una din cele 11 localitati din Italia intra in carantina timp de 14 zile, in spatii special destinate in acest scop, imediat dupa revenirea in Romania.
– Persoanele din alte provincii/orase din China continentala si din alte localitati din Regiunile Lombardia si Veneto intra in auto-izolare la domiciliu, timp de 14 zile, imediat dupa revenirea in Romania.
– Cele 11 comune in carantina din Italia: Vo Euganeo, Codogno, Castiglione d'Adda, Casarpusterlengo, Fombio, Maleo, Somaglia, Bertonico, Terranova dei Passerini, Castelgerundo si San Fiorano.

In Romania in acest moment nu sunt impuse restrictii de calatorie in si dinspre restul Italiei.

Primavara este un anotimp al renasterii si optimismului. Sa privim cu totii in aceasta nota viitorul!
Echipa Dedal Tur